fbpx

10 Tips om Snel Calorieën te Verbranden

Calorieën te Verbranden

Posted On 20/04/2017

Ben je op zoek naar de beste manier om wat extra calorieën te verbranden terwijl je rond loopt, verschillende dingen doet of wanneer je in het kantoor zit? Waarschijnlijk heb je een vast tijdstip wanneer je sport maar her en der wat extra calorieën verbranden kan het nooit kwaad doen.

In dit artikel gaan wij de 10 makkelijke en soms leuke manieren vermelden om wat extra calorieën te verbranden tijdens de gewone dagelijkse activiteiten.

 1. Calorieën te Verbranden – Strekken van de buikspieren!

Als je wacht op het groene licht bij een stoplicht of je in de file staat, strek je je buikspieren! Tijdens het wachten op de groene licht houd je buikspieren strak zolang het rode licht aan is of zolang de reclame op de radio duurt. Je zult verbaasd zijn hoeveel effect op je spieren dit zal hebben.

 2. Calorieën te Verbranden – Trap gebruiken

Altijd klagen dat je erg lang op de lift wacht? Dat hoeft niet meer. Neem gewoon de trap. Een trap lopen is gelijk aan een calorie. Honderd trappen per dag en ben je snel al twee boterhammen weggewerkt.

 3. Calorieën te Verbranden – Auto een beetje verder parkeren

In plaats van de dichtstbijzijnde parkeerplaats te zoeken bij je werk of winkel, parkeer je auto op de verse parkeervak en maak een wandeling. Loop dan ook een beetje sneller voor een mini cardio effect.

 4. Calorieën te Verbranden – Ga rechtop zitten

Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk rechtop zit. Op deze manier zal je niet alleen je langer en slanker uitzien, maar ook de buik- en rugspieren worden versterkt. Dit is naar mijn mening de gemakkelijkste manier om calorieën te verbranden op deze lijst. Ik durf te wedden dat iedereen om je heen zal merken dat je mooie houding hebt gekregen.

Calorieën te Verbranden5. Calorieën te Verbranden – Squatten (Kniebuigen)

Squatten kun je voor het douchen doen, of als je jouw douchewand droog maakt. Ook als jou haar droogt, of als je wacht dat jouw diner warm wordt. Vijf minuten squatten = 70 calorieën minder.

6. Calorieën te Verbranden – Sit-Ups doen

Voor je naar bed gaat moet je een paar sit-ups doen. Begin met 10 sit-ups en iedere volgende dag verhoog dit aantal met een.

 7. Calorieën te Verbranden – Op de hielen staan

Iedere keer als je op iets of iemand staan te wachten, ga op je hielen voor de vijf seconden staan. Om je evenwicht te bewaren sta dicht bij een muur of stoel. Dit ongeveer 10  tot 15 keer per dag herhalen.

Gerelateerd:  Alkalisch Water: Voordelen en Risico's Voor de Gezondheid

 8. Calorieën te Verbranden – Een koptelefoon dragen bij het bellen

Leg je hands-free headset in je oren tijdens het praten en in plaats van gaan zitten – maak maar een wandeling rond. Niet alleen zal je calorieën verbranden, maar u gaat ook meer helder denken.

 9. Calorieën te Verbranden – Stappenteller

Zet een stappenteller aan en loop elke dag een beetje meer dan de vorige dag. Na paar dagen wordt heel interessant om te ziende stijging van het aantal verbrande calorieën.

 10. Calorieën te Verbranden – Continu lachen

Het is bekend dat lachen verbrandt calorieën, en wie niet wil minstens een goede lach per dag.

 Bonus punt

Als je over het algemeen een beetje onrustig bent en vaak je houding bij het zitten of staan verandert of als je jouw vingers tikt of je been of voet schud, kun je op deze manier tot 300 calorieën per dag verliezen!

Deze eenvoudige tips om calorieën te verbranden zijn erg makkelijk toe te passen en kunnen binnen zeer korte tijd een deel van je dagelijkse routine te worden.

Wil je meer weten hoe je snel, verantwoord en gezond kunt afvallen ga dan naar deze pagina.

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

7 Bewezen Voordelen van de Braziliaanse Noten (Paranoten)

7 Bewezen Voordelen van de Braziliaanse Noten (Paranoten)

Paranoten of Braziliaanse noten zijn voedingskrachtcentrales en bieden gezonde vetten, antioxidanten, vitamines en mineralen. Ze bevatten vooral veel selenium, een mineraal met krachtige en gezonde eigenschappen. Het eten van paranoten kan ontstekingen verminderen, de hersenfunctie ondersteunen en je schildklierfunctie en hartgezondheid verbeteren. Om te voorkomen dat je te veel selenium consumeert, beperkt je je inname tot één tot drie paranoten per dag.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers liken dit: