Wat Is Het Beste Tijdstip om te Sporten?

beste tijdstip om te sporten

Posted On 11/02/2019

Mensen die sporten willen hun tijd efficiënt gebruiken en het meeste uit hun trainingssessies halen. Als u weet wat is het beste tijdstip om te sporten om hun gewicht te verliezen, dan kunt u mindere tijd gewenste resultaten behalen.

Dit geldt niet alleen voor sporters, maar ook voor iedereen die oefening wil gebruiken om wat kilo’s kwijt te raken of wat beter in vorm te komen.

Tijd is slechts een van de factoren die van invloed zijn op uw workoutprestaties

Zoals je hieronder kunt lezen, zijn er onderzoeken plaatsgevonden die laten zien wat is het beste tijdstip om te sporten voor een betere vetverbranding en voor spieropbouw, maar de tijd is slechts een van de factoren die van invloed kunnen zijn op je trainingsprestaties.

Veel andere factoren, zoals de intensiteit en duur van de training, spelen ook een zeer belangrijke rol en deze mogen echt niet te worden verwaarloosd.

Wat is het beste tijdstip om te sporten? – Is dat in de ochtend?

Wanneer u ’s morgens traint, heeft uw lichaam de neiging om meer vet te verbranden. De belangrijkste redenen hiervoor zijn:

  • Lage bloedsuikerspiegel dwingt het lichaam om naar andere energiebronnen te zoeken en het vet begint van de reserves naar brandstof te worden omgezet.
  • Sommige hormonen die vetverbranding versnellen (zoals cortisol) zijn ’s ochtends op en hogere niveau dan gedurende de dag.

Voordelen van het sporten in de ochtend

Mensen die deelnamen aan een onderzoek naar de effecten van ochtendgymnastiek lieten eerder een training volgen na hun ochtendoefening. Met andere woorden, mensen die ’s ochtends kunnen sporten, hebben meer kans om een ​​routine op te bouwen en dat helpt om lange tijd deze routine te volgen.

Voor sommige mensen is het gemakkelijker om ’s morgens te oefenen, omdat ze’ s middags moe worden en hun zien om te trainen verliezen.

Nadelen van ochtendoefeningen

Het kan een stressvolle taak voor het lichaam zijn. Dit geldt niet voor iedereen, maar afhankelijk van je hormoonspiegels vind je het misschien erg stressvol om te oefenen in de ochtend.

Intense ochtendoefeningen kunnen leiden tot spierverlies in plaats van vetverlies. Als u op een lege maag traint en een zeer intensieve training uitvoert, kan uw lichaam uiteindelijk spiermassa gebruiken voor energie. Daarom is het belangrijk om een ​​goed eiwitrijke ontbijt te hebben, voor dat je ‘s ochtends gaat sporten.

Als u vóór het ontbijt gaat trainen, kunt u de intensiteit misschien niet hoog houden omdat uw energieniveau laag is.

wat is het beste tijdstip om te sportenWat is het beste tijdstip om te sporten? – Is dat in de middag?

Door in de middag te trainen kunt u beter presteren dan als u ’s ochtends traint.

Verschillende studies hebben de prestaties van een groep mensen die ’s ochtends en’ s middags trainden geanalyseerd.

De middagsessies leverden betere resultaten op in termen van prestaties, vermogen en kracht.

Gerelateerd:  Biologische Groene Thee – Ontdek Alle Voordelen van Deze Wonderplant!

Deelnemers meldden aan dat de reactie van hun lichaam beter was en dat ze meer konden pushen en meer herhalingen konden bereiken dan in de ochtend.

Wat is het beste tijdstip om te sporten om gewicht te verliezen?

De verschillende onderzoeken en theorieën zijn nuttig en kunnen worden gebruikt om jezelf in te lichten over de beste werkwijzen, maar als het gaat om wanneer is het beste tijd om te sporten, dan is het volledig persoonlijk

Enkele tips om u te helpen:

  1. Probeer ’s ochtends wat cardio-oefeningen te doen (bijvoorbeeld ongeveer 10 minuten lopen) en zie hoe het voelt. Als je denkt dat dit iets is dat je lange tijd kunt doen, probeer dan ook joggen in je schema toe te voegen (gedurende 3-5 minuten).
  2. Als je op een lege maag traint en je moe of zwak voelt, probeer dan eerst het ontbijt te nemen en doe dan je work-out. Meer informatie over GI en hoe u uw bloedsuikerspiegels kunt regelen via voedsel.
  3. Je kunt altijd je ochtend- en middagtraining combineren voor betere resultaten. U kunt bijvoorbeeld ’s ochtends een korte cardiosessie van 10 minuten doen en’ s middags een intensieve sessie van 20 minuten. Dit zal ook een positief effect hebben op EPOC (overtollig zuurstofverbruik na het sporten) dat u helpt om meer calorieën te verbranden na het sporten.
  4. Doe ’s ochtends geen intensieve oefening zonder een goed ontbijt. Zoals hierboven werd uitgelegd, kan dit tot spierverlies leiden en dat is niet wenselijk.
  5. Houd er rekening mee dat een te intense oefening laat in de middag uw slaap negatief kan beïnvloeden. Het is beter om minstens 4 uur voordat je naar bed gaat, gaan sporten.
  6. Lees onze fitnesstips voor meer ideeën over hoe u uw trainingen efficiënter kunt maken.

Conclusie

Sporten is erg belangrijk voor de gezondheid en gewichtsverlies. Daarom zou erg raadzaam zijn om een deel van uw tijd te besteden aan oefeningen in de ochtend of in de middag.

Ik oefen persoonlijk graag in de ochtend. Dit helpt me om wakker te worden en mij meer energiek gedurende de dag te voelen, maar dit werkt niet voor alle mensen.

Zoek naar wat het beste voor u werkt.  Houd er enkele weken vol als u de resultaten wilt zien.

Je kunt ook lezen: Hoeveel Kilometers Moet Je in Een Dag Lopen om Gezond te Blijven?

Houd er ten slotte rekening mee dat, volgens de vele onderzoeken, de minimale aanbevolen tijd die u aan matige lichamelijke activiteit voor volwassenen is 150 minuten per week, of 75 minuten per week  voor intensiteitsoefeningen.

Wat is uw mening hierover? Laat ons weten door een reactie hieronder te plaatsen.

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

7 Bewezen Voordelen van de Braziliaanse Noten (Paranoten)

7 Bewezen Voordelen van de Braziliaanse Noten (Paranoten)

Paranoten of Braziliaanse noten zijn voedingskrachtcentrales en bieden gezonde vetten, antioxidanten, vitamines en mineralen. Ze bevatten vooral veel selenium, een mineraal met krachtige en gezonde eigenschappen. Het eten van paranoten kan ontstekingen verminderen, de hersenfunctie ondersteunen en je schildklierfunctie en hartgezondheid verbeteren. Om te voorkomen dat je te veel selenium consumeert, beperkt je je inname tot één tot drie paranoten per dag.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers liken dit: