Gezond Blijven: Wat Elke Vrouw Moet Weten om Gezond te Blijven

gezond blijven

Posted On 14/01/2019

[hfcm id=”2″]

Er zijn honderden en duizenden artikelen, boeken, mediabronnen en materialen in de wereld  beschikbaar die ons vertellen hoe we kunnen gezond blijven. Hoeveel van ons hebben genoeg vrije  tijd om deze veelheid aan informatie te onderzoeken, lezen en doorzoeken?

Verder nog, hoe betrouwbaar zijn alle informatie die daar beschikbaar zijn?
gezond blijven

Dit artikel heeft al het werk voor je gedaan. Natuurlijk kan niet elke tip of stuk werelds advies op deze paar pagina’s worden gezet, maar de belangrijkste informatie zijn hier te vinden. Bewaar een kopie en geef dit aan alle vrouwen die je kent. Deze informatie zijn van toepassing voor elke vrouwelijke persoon in de leeftijd van 1-100.

gezond blijven babyGezond blijven van 1 tot 10 jaar

Gezond blijven en gezonde gewoonten ontwikkelen, begint op het moment dat we geboren worden. Wat valt te doen voor deze kinderen?

Moeders kunnen beginnen met de borstvoeding geven. Ze kunnen gezonde items introduceren tijdens de maaltijd wanneer baby’s klaar zijn voor vast voedsel. Vereiste immunisaties moeten worden bijgehouden. Vanaf de geboorte tot en met de kindertijd moet de inname van een vitaminesupplement voor kauwtabletten deel uitmaken van hun dagelijkse routine. Let op wat voor ingrediënten er in de multivitaminen van kinderen zitten die je koopt.

Uw kinderarts of huisarts kan u adviseren over het juiste vitaminesupplement dat nodig is voor het specifieke lichaamstype en de fysieke conditie van uw kind. Beginnend met gezond eten en levensstijl gewoonten in jonge kindertijd zet het podium voor een goede gezondheid van uw kind in de middelste jeugd en de adolescente jaren.

Gezond blijven van 11 tot 20 jaar

Een goede gezondheid is van cruciaal belang voor jonge vrouwen. Het is belangrijk om enkele belangrijke dingen over deze leeftijdsgroep te onthouden. Het jonge meisje, of beter gezegd, de jonge vrouw ervaart een groeispurt, die gepaard kan gaan met wat bekend staat als “groeipijn”.

Gezonde gewoonten zullen haar volledige aandachtsspanne en genoeg energie verzekeren om deel te nemen aan schoolactiviteiten en het leren van een klaslokaal.

Haar lichaam bereidt zich ook voor op het begin van de menstruatie. De puberteit begint en de hersenen beginnen met het verzenden van berichten naar het hormonale systeem en de voortplantingsorganen beginnen zich te ontwikkelen.

Goede voeding en een vitaminesupplement zullen haar lichaam ook voorbereiden op een uitstekende reproductieve gezondheid en potentiële vruchtbaarheid. Het belangrijkste is dat de jonge vrouw op haar twintigste, als ze deze paar gezonde gewoonten heeft ontwikkeld, die in haar volwassen jaren zal dragen.

gezond blijven jonge vrouwGezond blijven van leeftijden 20 tot en met 39 jaar

Als een vrouwelijke persoon zich ontwikkelingsgericht op de cursus bevindt en zich inzet voor het behoud van een optimale gezondheid, moet ze gezond blijven in haar latere jaren.

Deze jaren van 20-39 zijn wanneer vrouwen druk worden met een loopbaan en / of kinderen krijgen of een gezin stichten.

Veel experts zijn het erover eens dat dit ook een tijd is wanneer vrouwen hun eigen gezondheid uitstellen of verwaarlozen om voor anderen te zorgen. Vergeet niet dat je niet in staat zult zijn om veel hulp, zorg of hulp aan anderen te geven als je zelf ziek bent, uitgeput of qua voedingswaarde tekortschiet.

Wat te doen om meer aandacht aan je zelf te besteden?

Laten we bespreken hoe vrouwen deze valkuil kunnen vermijden en hun eigen goede gezondheid kunnen garanderen.

  • Eet gezond eten. Het vermijden van ongezonde vetten en het consumeren van rauwe groenten en fruit gaat een lange weg om uit voedingsoogpunt stabiel te blijven.
  • Let op uw dieetgewoonten. Hoewel er veel dieetplannen zijn, is de eenvoudigste bijna altijd effectiever.

Kijken naar portiegrootte en de ingrediënten (vet, calorieën en suiker) in de voedingsmiddelen zullen vaak de beste resultaten opleveren voor het afvallen. Het is verstandig om dat op te merken het verliezen of behouden van uw gewenste gewicht betekent één ding, er moeten meer calorieën worden verbrand dan wat is verbruikt. Dit kan worden bereikt met:

  • Oefenen en sporten. Of u nu een vaste bezoeker bent in de plaatselijke sportschool of thuis traint, er zijn bepaalde soorten oefeningen waarvan u het meest profiteert. Een trainingsroutine moet uw hartslag verhogen (cardiovasculaire gezondheid). Een andere moet vrije gewichten of gewichtheffen in een of andere vorm bevatten (gezondheid van de botten en versterking).

Bovendien kunnen wandelen, dansen en zwemmen het lichaam versterken.

Nog een aantal tips om makkelijker calorieën te verbranden

Gewichtsverlies alleen al in kilo’s zal je gelukkig maken wanneer je op de weegschaal stapt, maar de meeste vrouwen willen dat de losse huid (buik, oksels en dijen) ook strakker worden. Als je gewoon geen tijd hebt om te trainen, probeer dan deze activiteiten:

  • Parkeer in de laatste open parkeerplaats ver weg van de winkelpui en loop.
  • Pak thuis enkele grote frisdrank flessen met de ingesprongen delen voor het dragen of melkkannetjes en doe wat krullen.
  • Neem de trap in plaats van de liften op openbare plaatsen
  • Maak elke avond na het avondeten een wandeling door uw buurt
  • Bezoek elk jaar uw gynaecoloog voor een PAP-test (vaker als uw arts suggereert of uw laatste kwam terug met een abnormaal resultaat). PAP-tests zijn essentieel voor het behoud van een gezond voortplantingssysteem. Ze worden onder meer gebruikt voor het opsporen van baarmoederhalskanker en infecties.
  • Voer uw eigen borstexamens uit.
  • Maak een afspraak op 39-jarige leeftijd voor uw eerste mammogram.
  • Neem elke dag regelmatig multivitaminen. Voeg andere supplementen toe, waaronder calcium, visolie en vitamine C.
  • Doe wat onderzoek naar de soorten en hoeveelheden vitaminen en / of supplementen die u zou kunnen nemen. Ik vond improveyourhealth.eu erg nuttig voor dit soort informatie.

Gezond blijven en foliumzuur

Ook is gebleken dat vrouwen in deze vruchtbare jaren onvoldoende foliumzuur nodig hebben. Onvoldoende hoeveelheden foliumzuur zijn bij pasgeborenen in verband gebracht met geboorteafwijkingen van de hersenen.

Deze geboorteafwijkingen kunnen worden vermeden als een vrouw voldoende hoeveelheden foliumzuur inneemt voordat ze zwanger wordt en tijdens het vroege eerste trimester van de zwangerschap.

  • Niet het allerbelangrijkste zijn deze tips voor een goede gezondheid die de meeste informatieve bronnen zelden vermelden.
  • Zoek een spiritueel pad of verbinding. Deze zijn zeer persoonlijk, dus ik zal geen suggesties doen. Vrouwen hebben een religie, natuur, gebed, rituelen, een stille kamer en vele anderen uitgekozen om die plek in zichzelf te vinden waar ze vrede kunnen hebben.
  • Houd uw geestelijke gezondheid een prioriteit. Praat met een professionele therapeut als je wat begeleiding of aanwijzingen nodig hebt.
  • Vermijd ongezonde relaties. Als u op de een of andere manier door iemand wordt misbruikt, zoek dan hulp

Hoewel al deze ‘tips’ voor de leeftijdscategorie 20-39 jaar een vrouw in optimale gezondheid houden, moeten de meeste hiervan ook in de latere jaren worden geïmplementeerd en voortgezet.

Gezond blijven van leeftijden 40 tot 100 jaar

Dit zijn de jaren dat veel vrouwen beweren dat ze wijzer worden. Sommigen beweren zelfs dat dit de beste tijd van het leven is die ze ooit hebben meegemaakt.

De tips voor de leeftijdsgroepen 20-39 jaar gelden voor vrouwen boven de 40; enkele uitzonderingen zijn onder meer het advies over de inname van foliumzuur, de hoeveelheid gewicht die wordt meegevoerd in de oefeningen met vrije gewichten, de beperkingen van lichaamsbeweging die vallen, ongevallen of verwondingen en de PAP-tests kunnen veroorzaken.

Regelmatige PAP-testonderzoeken stoppen meestal rond de 80 jaar, maar raadpleeg eerst uw arts.

Van 40 tot 50 jaar kan een vrouw pre-menopauzale symptomen verwachten. Nogmaals, de veranderingen die zich voordoen in het leven van een vrouw kunnen nooit op een bepaalde leeftijd worden ingesteld.

Er zijn vrouwen die misschien nooit een verstorende symptomen van de menopauze hebben. Andere vrouwen kunnen beginnen met de menopauze op de leeftijd van 40 anderen kunnen bijna 50 zijn. Sommige vrouwen kunnen postmenopauzaal worden op de leeftijd van 45 en anderen op de leeftijd van 52-55.

Ongeacht de leeftijd van begin of voltooiing, de menopauze gebeurt. Zorg ervoor dat u met uw arts overlegt over oplossingen voor de symptomen van de menopauze.

Er zijn hormoonvervangingstherapieën (HRT) en sommige natuurlijke supplementen om de menopauze te verlichten. Het nemen van soja-isoflavonen, in capsulevorm, is onlangs door sommige vrouwen beschouwd als nuttig bij het verminderen van hun opvliegers.

Gezond blijven en belang van calcium

Het bewustzijn van het belang van calcium en de consumptie ervan moet al op het jonge leeftijd worden vastgesteld. Toch is het bij vele de oudere vrouwen dat bewustzijn niet aanwezig.

Osteoporose (botzwakte) kan al op de leeftijd van 35 beginnen te ontstaan. Meer calcium tabletten innemen kan helpen om dit proces te vertragen.
gezond blijven
We hebben allemaal de vrouwen gezien met bulten onder hun nek op de rug. We hebben de gebogen billen gezien en gehoord van vrouwen in deze leeftijdsgroep die vallen die hun heupen en andere botstructuren breken. Dit is het resultaat van zwakke botten. Er zijn ook erfelijke factoren die spelen in het al dan niet krijgen van osteoporose. Neem je calcium-dames.

 Conclusie, doe dit om gezond te blijven:

  • Blijf trainen maar ken je beperkingen
  • Ga door met het krijgen van mammogrammen
  • Blijf gezond eten.
  • Als je van tuinieren houdt, is dat een lichte oefening en je kunt ook gezond eten.
  • Blijf sociaal actief

Vrouwen leven langer. We leven langer vanwege het belang van voeding, lichaamsbeweging, vitamine- en supplement inname en andere informatie is gemakkelijk beschikbaar geworden.

Als je deze tips volgt en jezelf engageert om gezonde levensstijlkeuzes te maken, kun je al je jaren vullen met geluk, vrede en een goede gezondheid.
gezond blijven

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

Inzicht in Slapeloosheid en 5 Stappen om Sneller in Slaap te Vallen

Inzicht in Slapeloosheid en 5 Stappen om Sneller in Slaap te Vallen

Slapeloosheid treft op een of ander moment veel mensen. Bijna de helft van de volwassenen maakt in zijn leven een periode van slapeloosheid door. Bij mensen die lijden aan chronische slapeloosheid kan dit maanden of zelfs jaren aanhouden. De oorzaak van slapeloosheid...

10 Gezonde Voedingsmiddelen die Helpen Beter Concentreren + Mind Booster Review

10 Gezonde Voedingsmiddelen die Helpen Beter Concentreren + Mind Booster Review

Je luistert vaak naar het geroezemoes over voedingsmiddelen en voedingssupplementen, en je begint te geloven dat deze voedingsmiddelen alles kunnen, van het verscherpen van de focus tot het verbeteren van geheugen, aandacht spanne en hersenfunctie.

Maar werken ze echt? Het valt niet te ontkennen dat naarmate we ouder worden, ons lichaam samen met ons ouder wordt. Het goede nieuws is dat je je kansen op het behouden van een gezond brein kunt vergroten als je “slimme” voedingsmiddelen en dranken aan je dieet toevoegt. Hieronder kun je 10 voedingsmiddelen die helpen beter concentreren, vinden.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: