fbpx

Koolhydraatarm Dieet – Vijf Tips om Makkelijker Af te Vallen

koolhydraatarm dieet

Posted On 30/01/2017

Koolhydraatarm dieet – 5 tips koolhydraatarm dieet

De meest effectieve manier om veel kilo’s in een korte periode kwijt te raken is een koolhydraatarm dieet te volgen. Het koolhydraatarm dieet is niet alleen effectief maar ook heel goed voor je gezondheid. Waarom is een koolhydraatarm dieet gezond en effectief? Het antwoord hierop is heel simpel. Een menselijk lichaam kan probleemloos ongeveer 80 gr koolhydraten per dag verwerken. Helaas, wij eten veel meer koolhydraten per dag dan wat ons lichaam kan verwerken. En al die extra koolhydraten worden in suiker omgezet waardoor het lichaam meer insuline gaat produceren om al die suiker te verwerken. De extra energie die in dit proces wordt gemaakt, wordt in de vet omgezet.

Er bestaan goede en slechte koolhydraten. Om een goed resultaat te bereiken dien je goed onderscheid te maken tussen deze twee. Daar wordt je door een koolhydraat arm dieet goed geholpen. Ik heb hieronder vijf beste tips om een koolhydraatarm dieet te volgen op een rijtje gezet.

Water drinken

Om je lichaam goed te reinigen moet je water drinken. Je hebt in je lichaam veel afval stoffen die eruit moeten. Veel water drinken helpt je hierbij. Probeer minimaal twee liter water per dag te drinken. Als jij een koolhydraatarm dieet volgt, veel water drinken versnelt vermageringsproces.

Sporten en bewegen

Door te sporten en veel bewegen versnel je vetverbranding waardoor jij sneller afvalt. Daarom is heel belangrijk dat je sport en beweegt tijdens het volgen van een koolhydraatarm dieet. Als jij voldoende gaat sporten zul jij echte wonderen zien, de kilo’s zullen snel af zijn.

Sterk in je schoenen staan

Dagelijks zul je de verleidingen tegenkomen die je moet overwinnen. Om die verleidingen tegen te gaan moet je echt sterk in je schoenen staan. Hou je altijd voor ogen waarvoor je het doet. Constant je zelf herinneren aan de beloning die op de eind van de rit op je wacht helpt enorm.

Regelmatig eten

Eet vijf tot zes keer per dag. Verdeel drie normale porties in vijf of zes kleinere. Op deze manier voorkom je dat insuline op pijl gaat.

Minder suiker, bloem en zout eten

Brood, pasta, suikers en rijst zijn taboe bij het volgen van een koolhydraatarm dieet. Brood en pasta zijn van de geraffineerde witte bloem gemaakt en die is zo en zo slecht voor de gezondheid. Veel zout eten houd je vocht vast waardoor je vermageringsproces wordt vertraagd. Rijs bevat veel suiker en zeker in begin moet je rijst vermijden.

Gerelateerd:  10 Tips om Snel Calorieën te Verbranden

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

7 Bewezen Voordelen van de Braziliaanse Noten (Paranoten)

7 Bewezen Voordelen van de Braziliaanse Noten (Paranoten)

Paranoten of Braziliaanse noten zijn voedingskrachtcentrales en bieden gezonde vetten, antioxidanten, vitamines en mineralen. Ze bevatten vooral veel selenium, een mineraal met krachtige en gezonde eigenschappen. Het eten van paranoten kan ontstekingen verminderen, de hersenfunctie ondersteunen en je schildklierfunctie en hartgezondheid verbeteren. Om te voorkomen dat je te veel selenium consumeert, beperkt je je inname tot één tot drie paranoten per dag.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers liken dit: