10 Yogahoudingen Voor een Snellere Gewichtsverlies

yogahoudingen voor gewichtsverlies

Posted On 18/10/2019

Dat klopt, deze tien yogahoudingen voor gewichtsverlies helpen je sneller je fitnessdoelen te bereiken!

De meeste mensen verbinden yoga niet met gewichtsverlies, maar als je in een geavanceerde klas in een yogastudio stapt, zie je dat de menigte vol van wel gestemde en gezonde individuen is.

Dit komt omdat yoga, wanneer routinematig en correct wordt gedaan, eigenlijk een ongelooflijk krachtig hulpmiddel voor gewichtsverlies is.

Je gaat gelijk merken dat je spieren branden en trillen van energie terwijl je een gebalanceerde positie vasthoudt. Dat betekent dat je de spier hebt aangespannen, op bijna dezelfde manier als tijdens het tillen van de gewichten.

Wanneer je spieren activeert, versnel je hartslag waardoor je de calorieën en vet verbrandt.

We hebben enkele van onze favoriete yogahoudingen voor gewichtsverlies verzameld.

Deze poses gebruiken grote spiergroepen die zeer effectief voor het verbranden van calorieën zijn.

Sommigen van hen zijn ook behoorlijk uitdagend, dus ze helpen je spiermassa op je hele lichaam te bouwen.

Wat heb je nodig: Een yogamat

Wat te doen: Houd elke beweging 30 seconden vast, of op jouw comfortniveau. Voltooi alle 10 bewegingen en iedere houding 2 tot 3 keer herhalen.

Yogahouding #1. De Stoel houding

yoga en afvallenDe stoel is alsof je neerhurkt, dus het laat je quadriceps (of vierhoofdige dijspier), hamstrings en kuiten echt branden. En omdat het zulke grote spiergroepen activeert worden, is de stoelhouding een geweldige houding voor het verbranden van de calorieën.

Yogahouding #2. De Warrior I houding

yogahouding afslankenHoe langer je Warrior I houding vasthoudt, hoe meer je je dijen strekt. Als je voelt dat je begint te trillen dan weet je dat je goed bezig bent en dat deze oefening werkt!

Yogahouding #3. De Warrior II houding

yogahouding warriorWarrior II is vergelijkbaar met Warrior I, maar hiermee kun je ook je lichaam naar de zijkant draaien, verschillende lichaamsgebieden uitrekken en verlengen.

Probeer het uit en je gaat het subtiele, maar belangrijke verschil merken.

Yogahouding #4. De Warrior III houding

yogahoudingen voor gewichtsverliesAls je echt klaar bent voor een echte uitdaging, probeer dan Warrior III. Het ziet er eenvoudig uit, maar dat is het niet.

Als je jouw evenwicht wilt behouden terwijl je deze pose vasthoudt, moet je al je been-, kern- en rugspieren aanspannen.

De eerste keer dat je aan deze pose werkt, krijg je misschien wat spierpijn in je benen.

Yogahouding #5. Planken

yogahouding plankenPlanken is een oefening die je buikspieren, armen en schouders aanspant.

Je lichaam moet in een rechte lijn zijn, zonder doorgezakte of opgeheven heupen. De juiste houding is zoals op de foto is weergegeven.

Yogahouding #6. Boothouding

afvallen yogaDe boothouding vereist sterke buikspieren om jezelf omhoog te houden, dus focus op het houden van je benen en rug recht om overbelasting te voorkomen.

Gerelateerd:  Een Drank Tegen Atherosclerose

Yogahouding #7. Neerwaartse hond (Downward dog)

yoga afslankenDe neerwaartse hond is een geweldige oefening voor het strekken van je benen en rug, dus het is een van de meest populaire posities.

Het bereiken en behouden van de juiste houding gaat echter ook verschillende spieren in je lichaam betrekken, calorieën verbranden en je hartslag verhogen.

Yogahouding #8. Opwaartse hond (Upward dog)

yoga afvallenNaar boven gerichte hond, of naar boven kijkende hond, is een geweldige houding om je bovenlichaam te strekken, omdat je armen, schouders en rug allemaal moeten samenwerken. Het is ook een grote rek voor je buikspieren en borst.

Yogahouding #9. Adelaar pose (Eagle pose)

addelaar poseDe adelaar pose richt zich op de kuiten, terwijl ook andere beenspieren worden aangesproken.

Je moet ook je rug en buik gebruiken om je romp recht te houden in plaats van voorover te leunen.

Yogahouding #10. De Triangel pose

yogahoudingen voor gewichtsverliesOnze laatste yoga pose voor gewichtsverlies is de triangel pose. Het is een geweldige uitlijnende en rekbare houding die je hele lichaam, inclusief heupen, dijen, kuiten en schouders laat werken.

Yogahoudingen voor gewichtsverlies – werkt dat?

Yoga is een geweldige manier om je conditie te verbeteren en het gewichtsverlies te stimuleren.

Het kan je helpen strakke spieren te versterken en te spannen waardoor je algemene gezondheid wordt verbeterd en je gaat sneller gewicht verliezen.

Met dank aan scinnyms.com

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

7 Bewezen Voordelen van de Braziliaanse Noten (Paranoten)

7 Bewezen Voordelen van de Braziliaanse Noten (Paranoten)

Paranoten of Braziliaanse noten zijn voedingskrachtcentrales en bieden gezonde vetten, antioxidanten, vitamines en mineralen. Ze bevatten vooral veel selenium, een mineraal met krachtige en gezonde eigenschappen. Het eten van paranoten kan ontstekingen verminderen, de hersenfunctie ondersteunen en je schildklierfunctie en hartgezondheid verbeteren. Om te voorkomen dat je te veel selenium consumeert, beperkt je je inname tot één tot drie paranoten per dag.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers liken dit: