5 Kilo In 2 Weken Afvallen – Is Het Mogelijk?

5 kilo in 2 weken afvallen

Posted On 26/01/2019

Het korte antwoord op deze vraag is ja, het is wel mogelijk om 5 kilo in 2 weken afvallen. Er zijn echter veel factoren die gewichtsverlies veroorzaken. Als je 5 kilo in 2 weken wilt afvallen, zijn er 2 dingen waar je moet opletten, namelijk: voedselinname en lichaamsbeweging.

Andere factoren die van invloed zijn op het gewicht zijn hormoonspiegels, slaap en metabolisme.

Zie ook: Wil je Dit Jaar Starten Met Afvallen? Controleer Eerst Uw Slaapgewoonten

Om deze hoeveelheid gewicht in een korte tijd te verliezen, is hard werken en toewijding vereist. Het is misschien niet voor iedereen haalbaar, maar het zou zeker mogelijk moeten zijn.

Er zijn veel gimmicks en snelle fix-fad-diëten die drastische gewichtsverliesresultaten in een kort tijdsbestek beloven. Hoewel je in 2 weken gewichtsverlies van 5 kilo kunt ervaren, zal het gewicht waarschijnlijk weer al snel terugkomen.

Hoe kan ik 5 kilo in 2 weken afvallen

Hier zijn enkele tips om snel af te vallen, waardoor het gewicht eerder afneemt dan wanneer je supplementen voor gewichtsverlies neemt.

Stap 1: Bereken hoeveel calorieën te verbranden om af te vallen

De basis van calculatie.

Een kilo vet bevat ongeveer 7000 calorieën. Als je 5 kilo wilt afvallen, betekent dit dat je in slechts 2 weken 35.000 calorieën uit je lichaam moet verwijderen!

Om in één week 2,5 kilo te verliezen, moet je elke week een calorie tekort hebben van 17.500 calorieën (2.5 kilo: 7000 x2, 5 = 17.500 calorieën).

Dat wordt een tekort van 2500 calorieën per dag (17.500 calorieën / 7).

Om een ​​groot deel van een calorietekort te krijgen, kun je je calorie-inname verminderen en / of je calorieverbruik verhogen.

2500 calorieën per dag snijden zou in feite betekenen dat je jezelf uithongert, wat niet de gezondste, meest duurzame aanpak is.

Verhogen van calorieverbranding met 2500 calorieën zou haalbaar zijn, zoals wat je zou zien op het tv-programma De grootste verliezer. Voor de meeste mensen is dit echter ook niet realistisch.

Dus, wat de meest redelijke benadering kan zijn, is om een ​​balans te vinden tussen het terugdringen van de calorie-inname en het verhogen van het calorieverbruik.

Zie ook: Chocolate Slim Ervaringen – Werkt Chocolate Slim Echt?

Stap 2: Let op je dieet

Wat eet je als je probeert om 5 kilo in 2 weken af te vallen?

Het is belangrijk om op elk moment voedingsmiddelen met een hoge voedingswaarde te eten, maar ook wanneer je probeert af te vallen. Focus op het vullen met fruit en groenten, magere eiwitten en sommige volle granen.

Deze voedingsmiddelen bevatten veel vezels en eiwitten waardoor je langer vol kunt blijven en de calorie-inname gedurende de dag kunt verminderen.

Voorzie deze voedingsmiddelen van brandstof bij het verliezen van gewicht in plaats van te vertrouwen op supplementen of voorverpakt dieetvoer.

Je lichaam heeft antioxidanten, B-vitamines en mineralen nodig, en echt voedsel zal deze het beste aan je lichaam geven. Knip verwerkte voedingsmiddelen en suikerhoudende dranken uit als je wilt afvallen.

Het is ook belangrijk om gehydrateerd te blijven bij het afvallen. Drink voldoende water zodat je urine helder tot lichtgeel is.

Vermijd de verleiding om jezelf te verhongeren voor 2 weken. Het te ver verlagen van je calorie-inname (zoals minder dan 1.200-1.000 calorieën) zal je metabolisme drastisch verlagen. Dit kan de snelheid van calorieverbranding en vetverlies verlagen.

Stap 3: Oefen meer

Naast voedselinname, er is een andere belangrijkste aspect van van 5 kilo in 2 weken afvallen, en dat is sporten. je calorieverbranding moet drastisch stijgen om de vetmassa te verminderen.

Er zijn veel manieren om te sporten, maar een optimale caloriebrand- en vetverliescombinatie van cardiotraining en intervaltraining is misschien het beste.

Focus op het opnemen van cardiovasculaire oefeningen zoals hardlopen, fietsen, zwemmen, enz. plus enkele weerstandstrainingen tot 2-3 keer per week.

Streef naar een matige intensiteit voor cardiovasculaire oefeningen; je zou in staat moeten zijn om tijdens het sporten een gesprek te voeren. Voeg, indien gewenst een paar keer per week een hogere intensiteit oefening toe.

Weerstandstraining houdt je spiermassa hoog, terwijl je de voedselinname vermindert en verhoogt de verbranding van calorieën. Cardio-training geeft je een hoge calorieverbranding en verhoogt vetverbranding.

Onthoud dat je elke dag ruwweg een tekort van 2500 calorieën moet hebben. De trainingsduur kan afzonderlijk variëren, maar een goede startplek is 1-2 uur oefening per dag.

Wees Voorzichtig

Neem, voordat je supplementen voor gewichtsverlies neemt, contact met een arts op. Een gezondere, meer duurzame manier om gewicht te verliezen, is door voeding en lichaamsbeweging. Het kan mogelijk zijn om 5 kilo in 2 weken afvallen, maar het zal veel hard werk en toewijding vergen.

Conclusie

Je moet met een arts praten voordat je meer beweegt, als je een voorgeschiedenis heeft van hartaandoeningen, medicijnen tegen hartproblemen, gewrichtsproblemen, pijn op de borst hebt of duizelig bent geweest.

Het volgen van een gezond dieet is belangrijk wanneer je probeert af te vallen; focus op het eten van groenten, fruit, magere eiwitten en sommige volle granen.

Om in twee weken 10 pond te verliezen, moet je een calorietekort hebben van ongeveer 2.500 calorieën per dag. Dat zou uit een combinatie van oefening en het snijden van overtollige calorieën moeten komen.

Vermijd het nemen van supplementen voor gewichtsverlies, het volgen van een onevenwichtig rage dieet of het verhongeren van jezelf om af te vallen. Deze kunnen allemaal leiden tot tijdelijk gewichtsverlies dat niet lang aanhoudt en mogelijk schadelijke gevolgen voor de gezondheid heeft.

Mijn Aanbeveling

Als je echt op een gezonde, snelle en effectieve manier wilt afvallen dan mijn voorkeur gaat naar deze dieet. Daar hoef je geen omkijk te hebben aan calorie inname en calorie verbranding. Je valt snel en verantwoord af, terwijl je tegelijkertijd je energie en metabolisme worden geboost. Dit is gewoon een feit. Probeer maar zelf en voel het resultaat al na een paar dagen.

Wil je me laten weten of het gelukt is?

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

Wat is Intermittent Fasting – Alle Geheimen Op 1 Plek Onthuld!

Wat is Intermittent Fasting – Alle Geheimen Op 1 Plek Onthuld!

Wat is intermittent fasting? De meeste mensen die graag willen afvallen proberen diverse methoden om hun doel te bereiken. Sommige methodes zijn gezond en sommige minder gezond. Een methode die zeker gezond en effectief is intermittent fasting. De naam intermittent...

Is Intermittent Fasting Voor Vrouwen Gezond?

Is Intermittent Fasting Voor Vrouwen Gezond?

Intermittent Fasting werkt heel goed… voor bepaalde mensen… in bepaalde situaties. Werkt intermittent fasting bij vrouwen ook zo goed als bij mannen? Hmmm… Soms wel, soms niet is een kort antwoord. Niet iedereen reageert op dezelfde manier op dezelfde dieetbenadering....

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: