Hoe Kan Ik Het Beste Afvallen? – 3 Tips om Snel Af te Vallen

hoe kan ik het beste afvallen

Posted On 28/07/2019

Veel mensen tegenwoordig worstelen met de vraag hoe kan ik het beste afvallen. En niet alleen hoe het best maar ook hoe kan ik snel afvallen.In dit tekst gaan wij de antwoorden op die vragen geven.

Er zijn veel manieren om snel veel gewicht te verliezen.

De meeste zullen je echter hongerig en ontevreden maken.

Als je geen ijzeren wilskracht hebt, zal honger ervoor zorgen dat je deze plannen snel opgeeft.

Het hier geschetste plan gaat:

  • Jouw eetlust aanzienlijk verminderen
  • Zonder honger je snel  laten afvallen en
  • Tegelijkertijd jouw metabolische gezondheid verbeteren.

Hier is een eenvoudig 3-stappenplan om snel gewicht te verliezen.

vermijden suiker1. Verminder suikers en zetmeel

Het belangrijkste onderdeel  van snel af te slanken is het verminderen van inname van suikers en zetmeel koolhydraten.

Als je dat doet, daalt je honger en eet je veel minder calorieën. (bron)

Nu in plaats van koolhydraten voor energie te verbranden, begint je lichaam zich met opgeslagen vet te voeden.

Een ander voordeel van het verminderen van koolhydraten is dat het de insulineniveaus verlaagt, waardoor jouw nieren overtollig natrium en water uit jouw lichaam gaat afscheiden. Dit proces vermindert een opgeblazen gevoel en onnodig watergewicht.

Het is niet ongewoon om tot 10 pond soms meer in de eerste week op deze manier te eten, zowel lichaamsvet als watergewicht te verliezen.

Dit is een grafiek uit een studie waarin koolhydraatarme en vetarme diëten worden vergeleken bij vrouwen met overgewicht of obesitas.

De koolhydraatarme groep eet tot het vol is, terwijl de vetarme groep caloriearm en hongerig is. Snijd de koolhydraten en je begint automatisch minder calorieën te eten zonder honger.

Simpel gezegd, het snijden van koolhydraten zorgt voor de vetverlies op de automatische piloot.

SAMENVATTING

Het verwijderen van suikers en zetmeel koolhydraten uit jouw dieet gaat jouw eetlust verminderen, jouw insulinegehalte verlagen en jou zonder honger laten afvallen.

2. Eet eiwitten, vetten en groenten

Elke maaltijd moet een eiwitbron, een vetbron en koolhydraatarme groenten bevatten.

Als u jouw maaltijden op deze manier bouwt, komt jouw koolhydraatinname automatisch binnen het aanbevolen bereik van 20-50 gram per dag.

Eiwitbronnen

  1. Vlees: Rundvlees, kip, kalkoen, lam, enz.
  2. Vis en zeevruchten: zalm, forel, garnalen, enz.
  3. Eieren: Hele eieren met de dooier zijn het beste.

Het belang van het eten van veel eiwitten kan niet genoeg worden benadrukt.

Het is aangetoond dat dit het metabolisme met 80 tot 100 calorieën per dag verhoogt.

Eiwitrijke diëten kunnen ook het hunkeren naar en obsessieve gedachten over voedsel met 60% verminderen, de wens om ’s avonds laat te snacken met de helft verminderen en je zo vol maken dat je automatisch 500 minder calorieën per dag eet – alleen door eiwit aan je dieet toe te voegen  9, 10.

Als het gaat om afvallen, is eiwit de koning van voedingsstoffen. Punt uit.

Koolhydraatarme groenten:

  • Broccoli
  • Bloemkool
  • Spinazie
  • tomaten
  • Boerenkool
  • Spruitjes
  • Kool
  • Snijbiet
  • Sla
  • Komkommer

Wees niet bang om je bord te laden met deze koolhydraatarme groenten. Je kunt enorme hoeveelheden ervan eten zonder meer dan 20-50 netto koolhydraten per dag te gaan.

Een dieet dat voornamelijk op vlees en groenten is gebaseerd, bevat alle vezels, vitamines en mineralen die je nodig hebt om gezond te zijn.

Vetbronnen:

  • Olijfolie
  • Kokosnootolie
  • Avocado-olie
  • Boter

Eet 2-3 maaltijden per dag. Als je ’s middags honger hebt, voeg dan een 4e maaltijd toe.

Wees niet bang om vet te eten, want proberen tegelijkertijd koolhydraatarm en vetarm te zijn, is een recept voor mislukking. Je zult je ellendig voelen en het plan gaat zeker mislukken.

Bekijk dit koolhydraatarme maaltijdplan en deze lijst met 101 gezonde koolhydraatarme recepten om te zien hoe je jouw maaltijden kunt samenstellen.

Zie ook: Versnel Afvallen Met Ketox24

SAMENVATTING

Stel elke maaltijd samen uit een eiwitbron, een vetbron en koolhydraatarme groenten. Dit zal je in het bereik van 20-50 gram koolhydraten plaatsen en je honger aanzienlijk verlagen.

hoe kan ik snel afvallen

3. Sporten 3 keer per week

Je hoeft niet te oefenen met dit plan om af te vallen, maar het wordt wel aanbevolen.

De beste optie is om 3-4 keer per week naar de sportschool te gaan. Warm op en til een paar gewichten op.

Als je nieuw bent in de sportschool, vraag dan een trainer om advies.

Door gewichten te heffen en andere oefeningen te doen, verbrand je veel calorieën en voorkom je dat je metabolisme vertraagt, wat een veel voorkomende bijwerking is als het gaat om gewichtverlies.

Studies over koolhydraatarme diëten tonen aan dat je zelfs een beetje spiermassa kunt krijgen terwijl je aanzienlijke hoeveelheden lichaamsvet verliest 13.

Als gewichtheffen geen optie voor je is, doe dan een van de cardiotrainingen zoals wandelen, joggen, hardlopen, fietsen of zwemmen.

SAMENVATTING

Het is het beste om een ​​soort weerstandstraining te doen, zoals gewichtheffen. Als dat geen optie is, zijn cardiotraining ook effectief.

Optioneel – Voer een “Carb Refeed” eenmaal per week uit

Je kunt één dag per week vrij nemen waar je meer koolhydraten eet. Veel mensen geven de voorkeur aan zaterdag.

Het is belangrijk om je te houden aan gezonde koolhydraten zoals haver, rijst, quinoa, aardappelen, zoete aardappelen, fruit, enz.

Maar alleen deze ene dag met meer koolhydraten – als je het vaker dan eenmaal per week begint te doen, zul je niet veel succes zien met dit plan.

Als je een cheatmaaltijd moet eten en iets ongezonds moet eten, doe het dan op deze dag.

Houd er rekening mee dat cheatmaaltijden of koolhydraten niet nodig zijn, maar ze kunnen sommige vetverbrandende hormonen zoals leptine en schildklierhormonen stimuleren 14, 15.

Je gaat tijdens jouw hervuldag wat aankomen, maar het meeste zal watergewicht zijn en je gaat het weer verliezen in de komende 1-2 dagen.

SAMENVATTING

Elke dag een dag hebben waarop je meer koolhydraten eet, is volkomen acceptabel, hoewel niet noodzakelijk.

snel afvallenHoe zit het met calorieën en portiecontrole?

Het is NIET nodig om calorieën te tellen zolang je de koolhydraten erg laag houdt en je houdt aan eiwitten, vetten en koolhydraatarme groenten.

Als u ze echt wilt tellen, gebruik dan deze calculator.

Voer jouw gegevens in en kies vervolgens het nummer uit de sectie “Afvallen” of “Snel afvallen” – afhankelijk van hoe snel u wilt afvallen.

Er zijn veel geweldige hulpmiddelen die je kunt gebruiken om het aantal calorieën dat je eet bij te houden. Hier is een lijst met 5 calorietellers die gratis en gemakkelijk te gebruiken zijn.

Het belangrijkste doel van dit plan is om koolhydraten onder de 20-50 gram per dag te houden en de rest van je calorieën uit eiwitten en vet te halen.

SAMENVATTING

Het is niet nodig om calorieën te tellen om af te vallen met dit plan. Het is heel belangrijk om je koolhydraten strikt te houden binnen het bereik van 20-50 gram.

10 tips voor gewichtsverlies om dingen gemakkelijker en sneller te maken

Hier zijn nog 10 tips om nog sneller af te vallen:

  • Eet een eiwitrijk ontbijt. Het is aangetoond dat het eten van een eiwitrijk ontbijt de trek en de calorie-inname gedurende de dag vermindert 16, 17.
  • Vermijd suikerhoudende dranken en vruchtensap. Dit zijn de meest dikmakende dingen die je in je lichaam kunt doen, en het vermijden ervan kan je helpen af ​​te vallen 18, 19.
  • Drink een half uur voor de maaltijd water. Eén studie toonde aan dat het drinken van water een half uur voor de maaltijd het gewichtsverlies met 44% verhoogde gedurende 3 maanden 20.
  • Kies voedsel dat geschikt is voor gewichtsverlies zie lijst. Bepaalde voedingsmiddelen zijn erg handig om vet te verliezen. Hier is een lijst van de 20 meest gewichtsverliesvriendelijke voedingsmiddelen op aarde.
  • Eet oplosbare vezels. Studies tonen aan dat oplosbare vezels vet kunnen verminderen, vooral in de buikstreek. Vezelsupplementen zoals glucomannan kunnen ook helpen 21, 22.
  • Drink koffie of thee. Als je een koffie- of theedrinker bent, drink dan zoveel als je wilt, omdat de cafeïne daarin je metabolisme met 3–11% kan verhogen 23, 24, 25.
  • Eet meestal hele, onbewerkte voedingsmiddelen. Baseer het grootste deel van jouw dieet op volledig voedsel. Ze zijn gezonder, meer vullend en veroorzaken veel minder vaak te veel eten.
  • Eet je eten langzaam op. Snelle eters worden in de loop van de tijd zwaarder. Langzaam eten geeft je een voller gevoel en verhoogt de gewichtsverlagende hormonen.
  • Weeg jezelf elke dag. Studies tonen aan dat mensen die zichzelf elke dag wegen veel meer kans hebben om af te vallen en dit lang weg te houden.
  • Zorg voor een goede nachtrust, elke nacht. Slechte slaap is een van de sterkste risicofactoren voor gewichtstoename, dus het is belangrijk om voor je slaap te zorgen.

Lees ook: Black Latte – Een Uitkomst Voor Mensen Met Overgewicht

SAMENVATTING

Het is heel belangrijk om je aan de drie regels te houden, maar er zijn een paar andere dingen die je kunt doen om dingen te versnellen.

Hoe kan ik snel afvallen – een overzicht

  1. Je kunt verwachten dat je in de eerste week 5 – 10 kilo gewicht verliest en daarna wordt jouw gewichtsverlies consistent.
  2. Ik kan persoonlijk een paar weken per week 3 tot 4 pond verliezen als ik dit strikt doe.
  3. Als je nieuw met diëten bent, dan zullen dingen waarschijnlijk snel gebeuren. Hoe meer gewicht je moet verliezen, hoe sneller je het verliest.
  4. De eerste paar dagen voel je je misschien een beetje vreemd. Je lichaam verbrandt al die jaren koolhydraten, dus het kan enige tijd duren voordat het gewend raakt aan het verbranden van vet.
  5. Dit wordt de “koolhydraatarme griep” of “keto-griep” genoemd en is meestal binnen een paar dagen voorbij. Bij mij duurde dat drie dagen. Het toevoegen van wat extra zout aan jouw dieet kan hierbij helpen.
  6. Na de eerste paar dagen geven de meeste mensen aan dat ze zich erg goed voelen, en dat zij nog meer energie dan voorheen hebben.

Ondanks vele decennia van anti-vet hysterie, het koolhydraatarm dieet op vele andere manieren jouw gezondheid verbetert. Hieronder zijn slechts paar voordelen van het volgen van zo’n dieet.

  • Bloedsuiker neigt naar beneden bij koolhydraatarme diëten.
  • Triglyceriden dalen.
  • LDL-cholesterol slechte cholesterol daalt
  • HDL het goede cholesterol stijgt
  • De bloeddruk wordt aanzienlijk
  • Om het helemaal af te maken, blijken koolhydraatarme diëten net zo gemakkelijk te volgen als vetarme diëten.

SAMENVATTING

Je kunt verwachten veel gewicht te verliezen, maar het hangt van de persoon af hoe snel het zal gebeuren. Koolhydraatarme diëten verbeteren ook uw gezondheid op vele andere manieren.

Hoe kan ik het beste afvallen zonder dat ik honger leid

Als u een medische aandoening heeft, overleg dan met uw arts voordat u wijzigingen aanbrengt, omdat dit plan uw behoefte aan medicatie kan verminderen.

Door koolhydraten te verminderen en het insulineniveau te verlagen, verander je de hormonale omgeving en laten je lichaam en hersenen “willen” afvallen.

Dit leidt tot drastisch verminderde eetlust en honger, waardoor de belangrijkste reden wordt weggenomen dat de meeste mensen falen met conventionele methoden om gewicht te verliezen.

Het is bewezen dat je op deze manier 2-3 keer sneller gewicht verliest dan als je een typisch vetarm, caloriearm dieet volgt.

Een ander groot voordeel voor de ongeduldige mensen is dat de daling van het watergewicht snel in gang is gezet en al in de volgende ochtend tot een groot verschil op de schaal kan leiden.

Volgens dit plan kun je goed eten totdat je vol bent en nog steeds een hoop vet verliest. Welkom in het paradijs.

 

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

Wat is Intermittent Fasting – Alle Geheimen Op 1 Plek Onthuld!

Wat is Intermittent Fasting – Alle Geheimen Op 1 Plek Onthuld!

Wat is intermittent fasting? De meeste mensen die graag willen afvallen proberen diverse methoden om hun doel te bereiken. Sommige methodes zijn gezond en sommige minder gezond. Een methode die zeker gezond en effectief is intermittent fasting. De naam intermittent...

Is Intermittent Fasting Voor Vrouwen Gezond?

Is Intermittent Fasting Voor Vrouwen Gezond?

Intermittent Fasting werkt heel goed… voor bepaalde mensen… in bepaalde situaties. Werkt intermittent fasting bij vrouwen ook zo goed als bij mannen? Hmmm… Soms wel, soms niet is een kort antwoord. Niet iedereen reageert op dezelfde manier op dezelfde dieetbenadering....

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: