Niet weggooien : Kook watermeloenzaden, het resultaat zal u verassen!

Posted On 13/07/2018

Tijdens het eten van watermeloen meeste mensen gooien zaden weg.

Degenen die dat niet doen en een deel van de zaden  opeten, helpen eigen spijsvertering, maar dat is helaas alles. De zaad passeert intact door het spijsverteringskanaal  en bidt  slechts mechanische hulp om spijsvertering te verbeteren, maar de meeste van hun heilzame ingrediënten blijven ongebruikt.

watermeloen1-890x395_c

Om  van de helende eigenschappen van de watermeloenzaden te profiteren is noodzakelijk deze te koken, hakken of bakken om bij de waardevolle inhoud te komen.

Watermeloenzaden bevatten voedingsvezels die van essentiële belang zijn voor de normale werking van het spijsverteringskanaal. Tevens helpen deze voedingsvezels bij bestrijden van intestinale parasieten, evenals bij de behandeling van patiënten met geelzucht en ontsteking in het lichaam.

Zaden van watermeloen bevatten citrulline stof die werkt als een antioxidant, bevordert de groei van bloedvaten en heeft een gunstig effect bij arteriosclerose, hoge bloeddruk, angina pectoris en erectale disfunctie bij mannen.

Watermeloenzaden bevatten gezonde ingrediënten die erg goed zijn voor de behandeling bij ontstekingen van nier- en urinewegen.  De thee van de diverse watermeloenzaden zal hepen om stenen en zand uit de nieren te verwijderen .

Hier is het magische recept:

Verse watermeloenzaden  hakken in de blender.

Kook de gemalen zaden in twee liter water gedurende 15 minuten. Deze hoeveelheid is genoeg voor twee dagen. De derde dag maak je een pauze.

Dit proces blijf je herhalen  een aantal weken op dezelfde tijdstippen – twee dagen drinken en dan één dag pauze.

Verzamel  tijdens de zomer voldoende hoeveelheid zaden om ze genoeg te hebben voor de langere gebruik als watermeloenen niet beschikbaar zijn.

Watermeloenzaden zijn goed om het hart en de spieren structuur van het lichaam te versterken. Ook versterkt het geheugen en verbeterd  concentratie.

Watermeloenzaden zijn uitstekende bron van magnesium, ijzer, vitamine A, B, C, antioxidanten, calcium, mangaan, niacine en halfverzadigde gezonde vet.

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

Hoe Rooster je een Pompoen in de Oven

Hoe Rooster je een Pompoen in de Oven

Een geroosterde pompoen uit de oven is een vooral gezond, maar ook een heerlijk gerecht. We hebben verschillende manieren voor u gevonden om te laten zien hoe rooster je een pompoen in de oven en welke kruiden je het best kunt gebruiken. Er zit echter iets in die...

Een Lekkere Chocolademelk Drinken En Toch Afslanken

Een Lekkere Chocolademelk Drinken En Toch Afslanken

Hou je van warme chocolademelk dan is deze recept voor een lekkere chokolademelk een uitkomst. De eiwitten die gebruikt worden geven je precies wat je nodig hebt. Deze drank helpt je om een dagdeel door te komen. Deze chokolademelk behoud je spiermassa tijdens het...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: