Afvallen Bovenbenen – 9 Tips om Je Bovenbenen Slanker te Maken

bovenbenen afvallen

Posted On 28/04/2018

Te dikke bovenbenen? Wil jij afvallen bovenbenen? Heel veel vrouwen klagen dat ze te dikke bovenbenen hebben. Hoe kom je dat vanaf? Het is niet zo makkelijk om vanaf te komen omdat heel veel verschillende factoren een rol spelen bij de dikke bovenbenen.

Dikke bovenbenen zijn niet altijd dik omdat te veel vet er op zit maar het kan ook zijn dat je te dikke spieren hebt. Dan wordt het moeilijk om hele slanke dijbenen te krijgen alleen maar door de vet te verbranden.


Pas bij ongeveer 18% lichaamsvet gaan bij een vrouw afvallen bovenbenen. Je moet eerst uitzoeken wat voor een soort bovenbenen je hebt voordat je bovenbenen slanker en strakker kan maken.

Anders kan het zomaar zijn dat je per ongeluk je bovenbenen juist dikker maakt.

Vet op de bovenbenen maar lastig om vanaf te komen

Heb je juist gespierde bovenbenen, de dikke bovenbenen of misschien weet  je helemaal niet van wat voor soort bovenbenen je eigenlijk hebt?

Je kunt een snelle test doen om te bepalen wat voor soort bovenbenen je nou werkelijk hebt. Deze test kan je laten zien wat je eigenlijk moet doen om wat slankere bovenbenen te krijgen.

Deze test kan uitwijzen of je moet werken aan het verliezen van vet dat op jouw bovenbeen ligt of je juist moet werken aan het afslanken van gespierde bovenbenen.

Daarom is het echt belangrijk is om de volgende test uit te voeren om te bepalen welke plan van aanpak je moet maken.


Maar voor dat wij gaan met de test beginnen eerst wil ik iets heel belangrijk te vertellen, namelijk, er is helemaal niks mis met mooi gespierde benen. Sterker nog, als je er door middel van onderstaande test achterkomt dat je benen gespierd zijn, dan wordt sterk aanbevolen dat je daar juist niets aan doet.

Wil je toch de slankere bovenbenen hebben dan is ook een manier er voor te bedenken.

Laten we met de test beginnen…

De Slanke Bovenbeen – test

We gaan eerst bepalen of je grote spieren in je bovenbenen hebt of juist een hoop vet in de bovenbenen. Dan kunnen we bepalen wat je moet doen om ze af te slanken.

De test:

  1. Begin met het strekken van je been.
  2. Span de spieren in je bovenbeen aan terwijl je het been gestrekt houdt.
  3. Knijp nu in je been. Probeer in de bovenste laag vet en huid van het bovenbeen te knijpen.
  4. Als het moeilijk is om in die bovenste laag te knijpen omdat je een te grote laag vast hebt, dan komt dit door vet. Dus dan worden je dikke bovenbenen veroorzaakt door vet.
  5. Als het moeilijk is om in die bovenste laag te knijpen omdat je te weinig te pakken kunt krijgen, dan wordt dit veroorzaakt door spieren. Je bovenbenen lijken dus dik door te grote spieren in de bovenbenen.

Cardio Oefeningen Doen

Het verbranden van calorieën is de sleutel tot het verminderen van je algehele lichaamsvet, en endurance cardio-oefeningen zal dat mogelijk maken. Kies de typen die de meeste calorieën verbranden, zoals fietsen, hardlopen en touwtjespringen. Als extra bonus versterken deze oefeningen ook de bovenbeenspieren terwijl je ze aan het doen bent. Vijf keer per week  30 minuten van zulke oefeningen doen en het verschil zul je al snel zien.

Klaar om te gaan? Hier zijn 8 cardio-oefeningen die je kunt doen:

Omhoog Klimmen

afvallen bovenbenen

Dit is echt een goede manier om vet van je bovenbeen te verliezen. Doe de helling van de oefen loopband om hoog, zoek heuvels om te gaan fietsen of rennen, of neem de trap buiten of binnen het huis. U zult meteen merken dat uw hartslag toeneemt, wat betekent dat u harder werkt en meer calorieën verbrandt dan wanneer u op een plat oppervlak zou dat doen. Omhoog klimmen richt zich ook op de dijen, hamstrings en billen, waardoor je onderlichaam goed gevormd wordt.

Benen Strekken

benen strekken

Met al je cardio die je extra vetlaag rondom je onderlichaam weghaalt, wil je sterke, gestemde spieren eronder zichtbaar maken. Door bewegingen te maken die je binnenste en buitenste dijen, hamstrings en kont modelleren, zien je benen er magerder en slanker uit.

Genoeg Brandstof Tanken

bovenbenen

Sla zeker niet de eerste maaltijd van de dag over, omdat het uw metabolisme zal versnellen, wat helpt om uw algehele lichaamsvet te verminderen en uw magere benen te onthullen.

Vermijd suikerrijke maaltijden en vervang geraffineerde koolhydraten door een combinatie van eiwit- en vezelgevulde complexe koolhydraten. Het eiwit geeft je energie, zodat je je fit voelt voor die cardiotraining in de ochtend. Als extra bonus helpen eiwitten ook om spieren op te bouwen..

Neem Vaker een Snack op

gezonde snacks

Als je om de paar uur iets eet, voorkom je dat de honger te veel eet, dus zorg ervoor dat je tussendoor een hapje eet. Houd het onder de 150 calorieën en kies voedingsmiddelen met veel eiwitten en vezels om je te vullen en energie te bieden

Schrijf Op Wat je Eet

schrijf wat je eet

Je kunt niet afslanken door alleen te oefenen. Het is belangrijk om ook calorieën te snijden en uw dagelijkse calorie-inname te kennen. Hoewel het misschien vervelend lijkt, houdt het bijhouden van een voedseldagboek in feite vast: in één studie werd vastgesteld dat degenen die loggen wat ze zes dagen per week aten, twee keer zoveel gewicht verloren als degenen die slechts een dag of minder bijhielden.

Om een pond per week te verliezen, moet je 500 calorieën per dag-250 verminderen door oefening en 250 door dieet is een goede verdeling. Zorg ervoor dat u niet onder de 1.200 calorieën dompelt. Door het op te schrijven blijf je verantwoordelijk voor elke hap dat je neemt.

Drink Meer Water

afslanken bovenbenen

Kies elke keer wanneer je een drankje drinkt water, en je bespaart honderden calorieën door frisdranken, vruchtensappen en andere gezoete dranken te vermijden. Afgezien van nul calorieën, het water houdt je gehydrateerd, wat ook helpt bij het afvallen. Houd water in de buurt en drink het regelmatig, vooral voordat de maaltijd begint – als u het water vult voordat u gaat eten, kunt u de controle over uw porties beter te houden.

Genoeg Slapen

uitslapen om af te vallen

Het is ook bewezen dat voldoende slapen helpt bij het afvallen. Als u niet genoeg slaapt dan hebt u neiging om sneller een snack te nemen en u wordt ook te moe om te trainen.

Wat is Uw Genetica

afvallen dijenAls je gezegend bent met een peervormig lichaam (en je zus, moeder, tantes en oma ook), dan is er niet veel dat lichaamsbeweging, goed eten en goed voor jezelf zorgen kan veranderen. Doe wat je kunt, maar raak niet geobsedeerd of bekommer je er niet over. Geniet van het leven in het lichaam dat je hebt gekregen – met je dijen en al!

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

Wat is Intermittent Fasting – Alle Geheimen Op 1 Plek Onthuld!

Wat is Intermittent Fasting – Alle Geheimen Op 1 Plek Onthuld!

Wat is intermittent fasting? De meeste mensen die graag willen afvallen proberen diverse methoden om hun doel te bereiken. Sommige methodes zijn gezond en sommige minder gezond. Een methode die zeker gezond en effectief is intermittent fasting. De naam intermittent...

Is Intermittent Fasting Voor Vrouwen Gezond?

Is Intermittent Fasting Voor Vrouwen Gezond?

Intermittent Fasting werkt heel goed… voor bepaalde mensen… in bepaalde situaties. Werkt intermittent fasting bij vrouwen ook zo goed als bij mannen? Hmmm… Soms wel, soms niet is een kort antwoord. Niet iedereen reageert op dezelfde manier op dezelfde dieetbenadering....

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: