Spieren opbouwen vrouw – Waarom is voor vrouwen zo moeilijk spieren op te bouwen

krachtoefeningen vrouwen

Posted On 02/11/2019

Spieren opbouwen vrouw is een frase dat heel veel vrouwen die trainen, schrikt.

Je hoort heel vaak iets zoals;  “Ik wil niet met gewichten trainen omdat ik geen grote spieren wil opbouwen” of “Ik doe gewoon aerobics en sit-ups om gewicht te verliezen, want als ik gewichten til, kan ik spieren opbouwen en als een man eruit zien. ”

Dames. Heb je deze opmerkingen al eerder gemaakt of gehoord? Vast wel. Awww … kom op dames, als je ooit deze woorden hebt uitgesproken, heb je jezelf gewoon een slechte dienst bewezen en je mist heel veel van de grote voordelen die trainen met gewichten je kan geven.
Heb je ooit op je buik of billen gewezen en zoet gezegd: “Ik wil hier afvallen.?”

Spieren opbouwen vrouw met klassieke manier sporten

Dus, erin geslaagd om jezelf ervan te overtuigen dat overvloedig zweten het antwoord op een slank en mooi lichaam is en je gaat dag in dag uit naar de sportschool gewoon om je buik- of vet van je billen af ​​te zweten!

Zo, je fietst op je hometrainer in de sportschool weg, net als een kleine hamster of met veel inspanning op de step-up machine stapt. Vervolgens doe je sit-ups na sit-ups in de hoop op een platte buik en een goed afgeronde welgevormde billen te krijgen.

Je neemt nooit de moeite om een ​​kijkje te nemen in de afdeling waar de gewichtsapparaten staan of een paar van de gewichten die overal in de sportschool liggen te nemen om een beetje mee te oefenen.

Goh. Deze vreselijke mythe van het opbouwen van grote spieren bij de vrouwen, schept zoveel angst bij bijna alle vrouwen dat meeste nooit met gewichten gaan trainen.

Krachtoefeningen bouwen geen enorme spieren op

Dames! Luister naar mij, ik wil dit luid en duidelijk zeggen. Het is niet mogelijk dat vrouwen grote, enorme spieren opbouwen, tenzij ze een speciale aanvulling krijgen of een speciaal ontworpen trainingssysteem volgen.

Gerelateerd: Afvallen Bovenbenen

Sommige van die heel gespierde dames die je misschien hebt gezien, hebben misschien zelfs steroïden genomen. Veel van die supplementen zijn zelfs verboden en erg schadelijk voor je gezondheid. Mijn advies: neem nooit steroïden om spieren op te bouwen.

Dus, waarom is voor vrouwen moeilijk om grote spieren op te bouwen?

Nou, het is gewoon omdat je niet genoeg testosteron hebt, de mannelijke hormonen die spieren helpen groeien.

In feite hebben vrouwen tien tot dertig keer minder bodybuilding hormonen, testosteron, dan hun mannelijke tegenhangers. Vrouwen die de mythe accepteren dat ze grote spieren zullen opbouwen als ze met gewichten trainen, missen alle voordelen die gewichtheffen en bodybuilding kunnen bieden.

Deze mythe is zo diep ingeworteld in de psyche van de vrouwen dat ze ondanks alle feiten toch bang zijn om met de gewichten te gaan trainen.

Zullen vrouwen die in hun work-outs gewichtheffen meer spierweefsel opbouwen?

Ja, natuurlijk, maar het zullen niet die grote spieren zijn zoals die van de bodybuilders. Je spieren zullen je lichaamsvorm alleen versterken, wat leidt tot een strak, stevig, gezond, aantrekkelijk en wenselijk lichaam.

De lichaamsvorm dat op deze manier wordt bereikt is zo sexy en gezond. Ja, je hebt misschien een toename van het gewicht opgemerkt als je op een weegschaal stapt. Dit komt omdat spieren meer dan de vet wegen.

spieren opbouwen vrouwenKrachtoefeningen zorgen voor een toenemende calorieën verbranding

Dus als je je spierweefsel verhoogt, je gewicht gaat toenemen, maar je vetten gaan verminderen, waardoor je een goed gespierd, sexy lichaam krijgt waar de meeste vrouwen alleen van kunnen dromen.

Spier verbrandt calorieën natuurlijk, zelfs als u slaapt. Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat je voor elke kilo spiermassa die je opbouwt, 70 tot 100 calorieën meer per dag verbrandt.

Dus, als je 2 kilo spiermassa wint en 2 kilo vet verliest, verbrand je ongeveer 75 calorieën meer per kilo. Dat komt op het verbranden van 150 extra calorieën per dag neer dat dit zich vertaalt in 4200 extra calorieën per maand. Uiteindelijk leidt dat tot een vet- of gewichtsverlies van 7-8 kilo per jaar zonder iets te doen! Klinkt dat niet geweldig?

Krachtoefeningen helpen osteoporose voorkomen

Een andere reden dat vrouwen gewichtheffen zouden moeten doen, is het voordeel dat het op je botten kan hebben. Gewichtstraining is een krachtige preventieve actie tegen osteoporose, een ziekte veroorzaakt door poreus bot en lage botdichtheid.

Vrouwen hebben een veel hoger risico dan mannen om aan osteoporose te lijden. In feite, de meeste vrouwen gaan aan deze ziekte lijden naarmate ze ouder worden. Die geplaagd door osteoporose hebben een verhoogde gevoeligheid voor fracturen.

Deze fracturen kunnen zelfs fataal zijn. Vrouwen moeten dus met gewicht trainen om de botdichtheid te versterken en te verhogen. Onderzoek heeft aangetoond dat zes maanden gewichtheffen de bot mineraaldichtheid met maar liefst 15 procent kan verhogen.

Naarmate je jouw spierweefsel verhoogt, moeten jouw botten zich aan deze toename van jouw spiermassa aanpassen. Dus, je botten reageren door de dichtheid te vergroten. Het resultaat? Je hebt een sterkere skeletstructuur en een verminderd risico op osteoporose.

Conclusie

Dus, zweer niet helemaal af van gewichtheffen, uit angst dat trainen met gewichten grote spieren zal bouwen en je in een ongelooflijke Hulk verandert! Je gaat dat niet en je kunt dat niet. Punt uit.

OK, meiden, de gewichten zijn daar. Laten we ze nu optillen! Heb de laatste lach wanneer je vriendinnen je vertellen dat ze geen gewichten willen tillen.

Gerelateerd: 10 Yogahoudingen Voor Snel Gewichtsverlies

Zij gaan binnenkort toch jaloers kijken hoe je je lichaam transformeert in een sexy figuur dat voor gaat zorgen dat de hoofden gaan draaien wanneer je in je bikini bent.

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

Inzicht in Slapeloosheid en 5 Stappen om Sneller in Slaap te Vallen

Inzicht in Slapeloosheid en 5 Stappen om Sneller in Slaap te Vallen

Slapeloosheid treft op een of ander moment veel mensen. Bijna de helft van de volwassenen maakt in zijn leven een periode van slapeloosheid door. Bij mensen die lijden aan chronische slapeloosheid kan dit maanden of zelfs jaren aanhouden. De oorzaak van slapeloosheid...

10 Gezonde Voedingsmiddelen die Helpen Beter Concentreren + Mind Booster Review

10 Gezonde Voedingsmiddelen die Helpen Beter Concentreren + Mind Booster Review

Je luistert vaak naar het geroezemoes over voedingsmiddelen en voedingssupplementen, en je begint te geloven dat deze voedingsmiddelen alles kunnen, van het verscherpen van de focus tot het verbeteren van geheugen, aandacht spanne en hersenfunctie.

Maar werken ze echt? Het valt niet te ontkennen dat naarmate we ouder worden, ons lichaam samen met ons ouder wordt. Het goede nieuws is dat je je kansen op het behouden van een gezond brein kunt vergroten als je “slimme” voedingsmiddelen en dranken aan je dieet toevoegt. Hieronder kun je 10 voedingsmiddelen die helpen beter concentreren, vinden.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: