6 Redenen Om Het Warm Water Op Een Lege Maag Te Drinken

Warm Water Drinken

Posted On 28/02/2018

Bijna iedereen van ons is gewend om iedere dag te starten met een glas water, een kop thee of een kop koffie. Deze gewoontes hebben wij door de jaren heen om makkelijker wakker te worden. Wanneer we voor water kiezen, nemen wij bijna altijd het koud water. Het koud water is meer verfrissend dan warm water. Maar, het beste is dat wij warm water op een lege maag drinken. Als jij van warm water drinken een gewoonte ontwikkelt, dan ga jij heel snel de voordelen voor de gezondheid ontdekken dat deze gewoonte met zich meer brengt.

Iedere dag het warm water op een lege maag drinken is goed voor jouw spijsverteringsstelsel, boost je stofwisseling en bevorderd de stoelgang. Experts in dit gebied adviseren de dag het beste te starten met een glas warm water. Daar kun je wel een beetje citroen bij doen om wat smaak te verbeteren.

De vrije radicalen worden hierdoor minder actief en je lichaam wordt ook tegen verschillende ziekten beschermd.

Het warm water op een lege maag drinken is niet meteen smaakvol, toch zou ik je sterk aanraden om dat zo spoedig mogelijk mee te beginnen.

Hieronder geven we je 6 reden waarom je warm water op een lege maag zou moeten drinken.

Rede #1 – Warm Water op een Lege Maag Drinken Verbetert Spijsvertering

Het verbetert de spijsvertering. Een grote glas warm water op een lege maag reinigt je lichaam van de afvalstoffen die je gezondheid in gevaar brengt. Water en andere vloeistoffen spelen een belangrijke rol bij het stimuleren van het spijsverteringsstelsel en ook helpen ons lichaam om voeding beter te verteren en te verwerken.

Als je koud water na de maaltijd drinkt, dan doe je eigenlijk meer slecht dan goed voor je lichaam. Het koud water dat je na de maaltijd drinkt, stolt de vetten die zich in de voeding bevinden. De vertering van deze vetten wordt bemoeilijkt en vet gaat zich opstapelen.

Vele experts in dit gebied bevelen je aan het glas koud water door warm of heet water te vervangen. De meeste voedingsmiddelen die we dagelijks consumeren is erg moeilijk te verteren, waardoor vele mensen last hebben van een trage constipatie.

Deze aandoening veroorzaakt moeilijkheden om afval uit het lichaam te verwijderen. Constipatie is een serieuze aandoening waardoor jij de volgende symptomen krijgt:

  • opgezwollen gevoel,
  • buikpijn
  • misselijkheid  en
  • een algemeen ongemakkelijk gevoel.

Het drinken van warm water kan constipatie tegengaan door de darmperistaltiek te helpen stimuleren. De gezonde gewoonte van het drinken van warm water op een lege maag stimuleert dus de vertering en bevordert de eliminatie van afvalstoffen uit het lichaam.

Rede #2 – Warm Water op een Lege Maag Drinken Vermindert Pijn

Het drinken van warm water is heel goed tegen alledaagse pijntjes. Een glas warm of heet water kan soms jouw best helpen tegen menstruele krampen of hoofdpijnen.  De warmte die je binnen gaat voelen heeft een ontspannend effect op het lichaam. Deze warmte verhelpt krampen en spasmen in de abdominale spieren waardoor je gaat beter voelen en je gaat minder pijn lijden.

Rede #3 – Warm Water op een Lege Maag Drinken Behandelt Spierkrampen

Het drinken van warm water stimuleert de doorbloeding, waardoor het ideaal is voor de behandeling van spierkrampen.

Warm Water op een Lege Maag DrinkenRede #4 – Warm Water op een Lege Maag Drinken Helpt Gewicht te Verliezen

Velen onder jullie hebben misschien al gehoord over het effect dat het drinken van warm water kan hebben of gewichtsverlies. Dit is waar! Warm water verhoogt namelijk de lichaamstemperatuur en versnelt het metabolisme.

En wanneer dit gebeurt, wordt de verbranding van vet gestimuleerd. Het drinken van warm water verbetert de functie van het maag-darmkanaal en de nieren. Voor het beste effect drink je warm water met wat citroen. Het verbetert de doorbloeding.

Het drinken van een glas warm water stimuleert het verwijderen van vetreserves en afvalstoffen in het lichaam.

Hierdoor is het mogelijk om schadelijke stoffen die zich in het lichaam bevinden te elimineren, de circulatie te verbeteren en het bloed te zuiveren.  Warm water helpt de spieren te ontspannen en de doorbloeding te verbeteren.

Rede #5 – Warm Water op een Lege Maag Drinken Vertraagt Veroudingsproces

De simpele gewoonte om warm water op een lege maag te drinken helpt ook tegen het vroegtijdig verouderen en de symptomen die hiermee gepaard gaan. Wanneer schadelijke stoffen zich opstapelen in ons lichaam, wordt het vatbaar voor ziektes en veroudering.

Rede #6 – Warm Water op een Lege Maag Drinken Herstelt Huid

Gelukkig kan een kop warm water in de ochtend het proces van ontgifting stimuleren en voorkomt het verscheidene andere aandoeningen. Daarbij is het drinken van warm water ook ideaal voor het herstellen van de cellen en de elasticiteit van de huid.

Op elk moment zijn de voordelen van warm water op zijn best wanneer het gepaard gaat met citroen of thee.

Auteur Lily Cullens

Lilly Cullens is de initiatiefnemer en het gezicht van de Slank-Dieet. Na lange strijd heeft zij geleerd dat gezond leven niet vanzelfsprekend is en dat je zelf iets moet doen voor je goede gezondheid.

Related Posts

Inzicht in Slapeloosheid en 5 Stappen om Sneller in Slaap te Vallen

Inzicht in Slapeloosheid en 5 Stappen om Sneller in Slaap te Vallen

Slapeloosheid treft op een of ander moment veel mensen. Bijna de helft van de volwassenen maakt in zijn leven een periode van slapeloosheid door. Bij mensen die lijden aan chronische slapeloosheid kan dit maanden of zelfs jaren aanhouden. De oorzaak van slapeloosheid...

10 Gezonde Voedingsmiddelen die Helpen Beter Concentreren + Mind Booster Review

10 Gezonde Voedingsmiddelen die Helpen Beter Concentreren + Mind Booster Review

Je luistert vaak naar het geroezemoes over voedingsmiddelen en voedingssupplementen, en je begint te geloven dat deze voedingsmiddelen alles kunnen, van het verscherpen van de focus tot het verbeteren van geheugen, aandacht spanne en hersenfunctie.

Maar werken ze echt? Het valt niet te ontkennen dat naarmate we ouder worden, ons lichaam samen met ons ouder wordt. Het goede nieuws is dat je je kansen op het behouden van een gezond brein kunt vergroten als je “slimme” voedingsmiddelen en dranken aan je dieet toevoegt. Hieronder kun je 10 voedingsmiddelen die helpen beter concentreren, vinden.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: